Mięśnie pleców także warto ćwiczyć

24 Kwi

Mięśnie pleców także warto ćwiczyć

O wspaniałej, umięśnionej sylwetce marzy prawie każdy facet. Jedni robią to typowo dla siebie, by lepiej wyglądać, a co za tym idzie i lepiej się czuć.

Inni z bardziej prostych pobudek – by podobać się kobietom – nie jest bowiem tajemnicą, że większość kobiet woli, gdy mężczyzna ma muskulaturę (oczywiście z umiarem, nie chodzi tu o tak zwanych „koksów”). Gdy dodać jeszcze fakt, że aktualnie dobrze zbudowana sylwetka jest po prostu modna, to łatwo się domyślić, że siłownie przeżywają prawdziwe oblężenie.

Pierwszy raz na siłowni

W natłoku klientów bardzo trudno jest każdemu doradzić jak powinny wyglądać prawidłowe ćwiczenia, na co zwrócić uwagę itp. W wyniku tego wiele osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z siłownią, całkowicie zapomina o ćwiczeniu nóg oraz mięśni pleców i skupia się jedynie na tym co najbardziej widać w lustrze, czyli klatce piersiowej i ramionach.

A to błąd!

Jest to podstawowy błąd, który w przyszłości może skończyć się wręcz komicznym wyglądam sylwetki (bardzo nieproporcjonalna budowa) a w efekcie może nawet uniemożliwić utrzymanie prostej sylwetki (jeśli skupimy się tylko na tym co z przodu i zapomnimy o plecach, to będziemy zwyczajnie się garbić).

Pamiętać więc trzeba, że jeśli planujemy ćwiczenia mięśni klatki piersiowej, to trzeba zadbać również o partie mięśni mniej widoczne. Jak to robić? Jednym z najlepszych a zarazem najprostszych sposobów, które pozwolą nam na prawidłowy rozwój mięśni pleców, są ćwiczenia na drążku rozporowym.

Czasem warto się przełamać!

Często początkujący miłośnicy ćwiczeń na siłowni mają problem z ćwiczeniami na drążku. W takim wypadku należy skorzystać z ułatwienia jakim jest specjalny stołeczek. Niestety wielu mężczyzn odpuszcza sobie takie ćwiczenia, gdyż zwyczajnie wstydzi się, że musi asekurować się stołkiem. To naprawdę duży błąd. Praktycznie każdy z ćwiczących na siłowni kiedyś przez to przechodził i na pewno w ogóle nie zwróci na was uwagi. Należy więc pamiętać, że jeśli zaczynamy ćwiczyć, to powinniśmy ćwiczyć wszystkie mięśnie równomiernie. Dzięki temu  sylwetka będzie proporcjonalna, a my będziemy świetnie wyglądać.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *